Garantie & Retourneren

Mocht uw bestelling onverhoopt toch niet bevallen, is er iets mis met uw bestelling, of beroept u zich op de zichttermijn van 14 dagen? Wij bedenken graag een passende oplossing voor u.

U heeft bij Happy Gamer standaard 2 maanden garantie op de door ons geleverde producten.

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Als u langer dan 14 dagen geleden een bestelling hebt geplaatst, valt deze alleen nog onder de garantieregeling. 

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Wij dienen deze terugzending binnen 14 dagen te ontvangen. 

Voor audio- en video-opnamen, computersoftware, en hygiënische producten heeft u het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren, mits de verzegeling niet verbroken is. Bij verbreking van de verzegeling is uw bestelling definitief en kan deze niet meer geretourneerd worden. Mocht u gebruik maken van uw herroepingsrecht, dan heeft u na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Wij verzoeken u voor het aanvragen van een retour altijd om eerst contact met onze klantenservice op te nemen. In sommige gevallen kan het bijvoorbeeld voorkomen dat een defect simpel op de lossen is. Zo kan een CD disc soms tijdens de verzending een stofophoping oplopen, waardoor de console deze moeilijker leest. Wij helpen u in dat geval altijd eerst door u met een mogelijke alternatieve oplossing te helpen, bijvoorbeeld door u te verzoeken om eerst een doekje over de disc heen te halen.

Mocht het product onverhoopt alsnog geretourneerd moeten worden, zullen wij u binnen 48 uur een retourinstructie opsturen via de mail. Hierin staat alle informatie over het correct retourneren van de bestelde goederen.

Let er goed op dat eventuele wachtwoorden en andere persoonsgebonden informatie van een console af is gehaald, in geval van een retournering.

 

Welke artikelen kan ik niet retourneren?

Een aantal artikelen komen niet in aanmerking voor retournering. 

Denk hierbij aan:

- Games met een digitale code, zij het voor het downloaden van de game zelf, of een eventuele DLC code, die reeds verbruikt zijn.

- Games die in een nieuwstaat zijn verkocht (in een verzegeld doosje) waarvan de officiële verzegeling geopend is.

- Een spelcomputer die u bij ons heeft besteld, waarvan u de hardware zelf heeft geopend of de software hebt omgebouwd met custom firmware of andere vormen van illegale software.

- Producten waarbij een defect is voortgekomen uit het onjuist omgaan met een product, zoals val- stoot- en/of waterschade.

Hoe zit het met de retourkosten?

Als u ervoor kiest om zich te beroepen op de zichttermijn van 14 dagen, en u een artikel wilt retourneren, bent u zelf verantwoordelijk voor het opdragen voor de verzendkosten van de terugzending.

Wij proberen bij Happy Gamer altijd de verantwoordelijkheid te nemen voor door ons gemaakte fouten. 

In het geval dat er beroep wordt gedaan op garantie, zullen wij uw retourkosten vergoeden. Dit doen wij door een retourlabel naar u te sturen per e-mail, naar het e-mailadres wat u heeft ingevuld bij de bestelling.

Afhankelijk van het type product wat u wilt retourneren, krijgt u een retourlabel voor een brievenbuspakje, of een regulier pakket.